Alla kuvatut käyttöehdot ovat voimassa 13.4.2023 alkaen ja korvaavat aiemmat käyttöedot. Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi ja toimittajalla (Webia Oy, jäljempänä Webia) on oikeus päivittää niitä jatkossa. Päivityksistä ilmoitetaan jokaiselle käyttäjälle sähköpostitse.
Luomalla WebiaBooking tilin, käyttäjä hyväksyy nämä ehdot irtisanomiseen asti.
Kokeilujakso on maksuton, määräaikainen palvelun käyttö, jota voi hyödyntää 30 ensimmäistä vuorokautta tilin luomisesta. Nämä käyttöehdot sovelletaan myös kokeilujaksoon.
Asiakas ei ole velvollinen jatkamaan palvelun käyttöä kokeilujakson päättyessä. Laskutus alkaa vasta kun asiakas on tilannut valitsemansa WebiaBooking version, joko omasta hallintapaneelista tai sähköpostitse.
Mikäli asiakas ei jatka palvelun käyttöä kokeilujakson päättyessä, asiakkaan tili säilytetään järjestelmässä muutaman kuukauden, jonka jälkeen se poistetaan järjestelmästä kokonaan eikä sitä voi enää palauttaa.
Mikäli asiakas haluaa poistaa tilin välittömästi kokeilujakson aikana tai sen päättyessä, sen voi tehdä omasta hallintapaneelista tai ilmoittamalla asiasta asiakaspalveluun, jolloin asiakaspalvelu lähettää sähköpostitse vahvistuksen kun tili on poistettu. Irtisanomisilmoitus on tehtävä samasta sähköpostista, joka toimii myös WebiaBooking käyttäjätunnuksena.
Sopimus syntyy, kun asiakas on rekisteröinyt WebiaBooking käyttäjäksi. Käyttöehdot astuvat voimaan saman tien.
Asiakkaalla on oikeus käyttää WebiaBooking palvelua sopimuksen voimassaoloaikana, noudattaen näitä käyttöehtoja. Palvelu toimitetaan sellaisenaan ja asiakas käyttää sitä omalla vastuulla.
Webia vastaa palvelun toiminnasta ja käytettävyydestä parhaan kykynsä mukaan. Palvelun kehittäminen on jatkuva prosessi ja sopimalla ottamaan palvelu käyttöön, asiakas hyväksyy, että palvelussa saattaa olla puutteita.
Vikailmoitukset otetaan vastaan normaalina työaikana ja korjataan Webian parhaaksi katsomalla tavalla.
Webia pidättää oikeuden muuttaa ja päivittää palvelua tai lopettaa sen tarjoamista kokonaan koska tahansa.
Kaikista muutoksista, päivityksistä ja mahdollisista huoltokatkoista ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse ja asiakas on velvollinen lukemaan nämä viestit. Jokainen uusi käyttäjä lisätään WebiaBooking sähköpostilistalle automaattisesti. Käyttäjä voi poistaa sähköpostiosoitteensa listalta milloin tahansa omalla vastuulla.
Asiakas on velvollinen maksamaan palvelusta sovittu maksu palvelun käyttöajasta.
Palvelu laskutetaan aina ennakkoon, joko 6 tai 12 kuukauden erissä. Palvelu lakkaa toiminnasta mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä. Tili säilytetään järjestelmässä muutaman kuukauden, jonka jälkeen se poistetaan kokonaan, jos maksua ei ole suoritettu siihen mennessä.
Asiakkaalla on oikeus tilapäisesti pysäyttää tilaus maksimissaan 6 kuukaudeksi, jolloin hän ei voi käyttää palvelua mutta tili säilytetään järjestelmässä. Pysäytysjakson päättyessä asiakkaan on joko jatkettava palvelun käyttöä ja maksettava siitä sovittu maksu, tai tili poistetaan järjestelmästä.
Webia pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
Henkilötietoja käsitellään soveltaen Webian yleistä tietosuojaselostetta palvelun käytön aikana.
Webia ei vastaa vahingoista, joita aiheutuu asiakkaalle tai ostajalle palvelun käytöstä tai teknisestä häiriöstä, joka on estänyt palvelun käytön.
Webia vastaa asiakkaan tietojen ja materiaalien varmuuskopioinnista. Webia ei vastaa tietojen tai materiaalien tuhoamisesta silloin, kun se johtuu asiakkaan omasta toiminnasta.
Webia ei vastaa kolmansilta osapuolilta ostettujen palvelujen, kuten VismaPay maksupalvelun, aiheutetuista vahingoista, teoista tai laiminlyöneistä.
Asiakas vastaa palvelun kautta tapahtuvasta omasta toiminnasta sekä käyttöehtojen noudattamisesta.
Asiakas vastaa omista käyttäjätunnuksista ja on velvollinen ilmoittamaan Webialle viipymättä, jos käyttäjätunnus on joutunut kolmannen osapuolen tietoon tai asiakas epäilee käyttäjätunnuksien väärinkäytöstä. Webia ei ole vastuullinen, jos palvelun sisältö tuhoutuu luvattoman käytön yhteydessä.
Asiakas vastaa siitä, että kaikki palvelun kautta tapahtuva toiminta noudattaa Suomen lakia sekä siitä, että hän tallentaa tai siirtää ainoastaan omistamia tietoja ja materiaaleja.
Asiakas on vastuussa omista palvelun liittyvistä kolmansien osapuolten palvelujen sopimuksista, kustannuksista ja käyttöehtojen noudattamisesta.
Sopimus on voimassa toistaiseksi.
Käyttäjä voi irtisanoa sopimuksen milloin vaan joko omasta WebiaBooking hallintapaneelista tai ilmoittamalla asiasta sähköpostitse. Mikäli sopimus irtisanotaan sähköpostitse, sopimus on irtisanottu vasta kun asiakas on saanut siitä vahvistuksen Webialta.
Irtisanomisilmoitus on tehtävä samasta sähköpostista, joka toimii myös WebiaBooking käyttäjätunnuksena.
Webialla on oikeus purkaa sopimus tai tilapäisesti keskeyttää palvelun käyttö, jos asiakas ei noudata käyttöehtoja tai Webialla on syytä epäillä palvelun väärinkäyttöä.
Tilin jättäminen käyttämättä ei irtisano sopimusta eikä poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.
Mikäli sopimus irtisanotaan laskutuskauden kesken, Webia ei palauta rahoja käyttämättömistä kuukausista.
Asiakkaalla on oikeus saada maksutonta tukea.
Webian asiakastuki palvelee arkisin klo 10–17 välillä. Hätätapauksissa voi soittaa numeroon 045 783 61180 myös näiden aikojen ulkopuolella. Hätätapauksiksi lasketaan sellaiset häiriöt, jossa asiakkaan toiminta on olennaisesti häiriintynyt tai pysäyttänyt palvelun käytön takia.