Vuonna 2013, ennen kuin Webia oli edes idea omassa päässäni, minä perustin pienen incoming matkatoimiston, joka oli erikoistunut räätälöityihin, usein luksusluokan matkoihin Suomeen. Törmäsin yhteen matkailualan suurimmista ongelmista jo heti samana vuonna: useimmilla palveluntarjoajilla ei ollut mitään varausjärjestelmää käytössä ja kaikki varaukset oli tehtävä puhelimitse tai sähköpostitse. Tämä malli ei näyttänyt johtavan menestykseen.
Niinpä vuonna 2017 minä palkkasin pienen tiimin ja me aloitimme toteuttamaan varausjärjestelmän, jonka tarkoitus oli tyydyttää matkailualan yritysten, yksittäisten matkailijoiden ja tietysti meidän ja samalla muiden matkatoimistojen tarpeet.
Totta, varausjärjestelmistä ei tänä päivänä ole pulaa. Olemme analysoineet niistä monet. Eikä yksikään niistä näyttänyt olevaan tarpeeksi kustannustehokas ratkaisu, jossa olisi kaikki matkatoimistolle tarvittavat ominaisuudet. Monet niistä eivät myöskään ottanut huomioon pieniä matkailuyrittäjiä, joiden palveluista meillä oli niin paljon kysyntää.
Tuloksena oli WebiaBooking—täysin meidän suunnittelema ja kehittämä varausjärjestelmä suomalaisille matkailuyrityksille, matkatoimistot mukaan lukien.
He ottivat WebiaBooking aktiiviseen käyttöön omilla nettisivuilla jo prototyyppivaiheessa ja heidän antamien palautteiden ansiosta varausjärjestelmästä tuli niin helppokäyttöinen ja tehokas kuin se on tänään.
Käytämme samaa kehitysmallia edelleen: jokainen palaute otetaan vastaan ja saatujen palautteiden perusteella varausjärjestelmää kehitetään ja parannetaan jatkuvasti. Uudet ominaisuudet lisätään aina kysynnän myötä.
Tänä päivänä Webia tarjoaa täyden digipalvelupaketin matkailuyrittäjille, verkkosivuista varausjärjestelmällä sisällön tuotantoon ja verkkomainontaan.
Minut yllätti se miten helppoa ja nopeaa käyttöönotto oli. Jälkeenpäin jopa hieman naurattaa se, kun mietin niin pitkään siirtymistä ruutupaperista sähköisen työkalun käyttöön. Nykyään netin varauskalenteri on välttämättömyys. Hinnoittelu on konstailematonta ja mitään piilokuluja ei ole upotettu.
Sami Kauppinen, Kauppisen Lomamökit
Webian tiimi on pieni ja intohimoinen. Missiomme on rakentaa tuote, joka on tehokas mutta erittäin helppokäyttöinen. Haluamme että kaikki asiakkaamme menestyvät.
Jos sinusta tuntuu että:
Tiedämme miltä se tuntuu. Ja olemme täällä auttamassa sinua.
Soita tai lähetä viesti ja katsotaan yhdessä mitä voimme tarjota yrityksellesi ja kuinka voimme nostaa myyntiäsi.